Unna dig

Har inte haft tid att skriva, har haft kalas för gubben i huset, precis, kalas och vad brukar det innebära? Tårta, kakor, bullar, läsk, saft??!!...
På många kalas är det nog så, men hade varken kakor, bullar eller nån gräddtårta. Vi hade smörgåstårta. Nästintill lika illa det, MEN på kalas så får man faktiskt unna sig. Även andra dagar.
Men ska jag vara ärlig så är jag faktiskt inte speciellt förtjust i fika bröd, det ahr aldrig varit min grej.
Vi har lördagar då vi "fuskar" lite. Kanske tar en isglass, eller mandel biskvier eller kanske en cappuccino.
Man ska absolut inte vara rädd för att äta gott också. Glömmer man bort att unna sig så tröttnar man.

Jag skulle ju aldrig smälla i mig en hel påse chips, eller 1 kg godis och en massa läsk, jag skulle heller aldrig köpa hem en pizza dom dagar jag unnar mig nåt. Jag hittar annat gott att mumsa på men som faktiskt är lite nyttigt också. Tex; chilinötter, sötmandlar, hemmagjord glass, isglass.

Men det är jag det, unna dig det du tycker att just DU är värd, jag är helt säker på att du väljer det som passar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0