Ha tålamod i 30 minuter

En sak som jag själv har märkt skillnad på är att Inte dricka kaffe inom 30minuter efter maten för att kroppen ska hinna ta upp all järn i maten. Det är nämligen så att kaffe, svart te och mjölk hämmar kroppen från att ta upp järnet i kosten. Så man ska inte dricka mjölk till maten (som många tror). Apelsin juice eller vatten är det som gäller. Men apelsin juice är bäst eftersom det är rikt på C vitamin som hjälper kroppen att ta vara på järnet.
Så Järn+C vitamin, tillsammans= BRA


Efter att jag slutade dricka kaffe direkt efter maten har jag faktiskt märkt skillnad, men det har tagit ett tag, det tar ju tid för kroppen att ställa om sig, så ha TÅLAMOD



Kommentarer
Postat av: zandra

Du är så duktig linnea och inspirerande.....

eftersom jag tränar en hel del jag med, eller ja

jag rör mig mycket och försöker även att göra så mycket träning jag hinner så är de alltid extra inspirerande när man läser träningsbloggar:)

tycker du är jätte duktig:)

för du har ju så rätt med att det handlar om att

vilja träna och komma över tröskeln att fast man har en dålig dag så tränar man ändå:)

kramar

2011-09-17 @ 07:56:57
URL: http://zlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0