Byt ut

Kosten är mnst lika viktig som träningen, men om man tränar mycket behöver man också mer energirik mat.
Själv kör jag på proteinpulver, men jag som gymmar 3-4 dagar i veckan behöver det.


Men man kan alltid byta ut saker i kyl, frys och skafferi, gör som vi gjorde; lite i taget

Från -Till

Stek fett - Olivolja
Lätta - Bregott
Svart te - Grönt te
Ris - Bulgur
Pasta - Fullkornspasta
Vitt bröd - Dinkel eller surdeg (jag bakar mitt själv, billigast så)
Läsk - Vatten
Socker - Råsocker (men jag har skaffat honung att ha i teét)
Fiskpinnar, köttbullar, korv osv - Lax, Torsk, Kött, Kyckling, Köttfärs
Godis, Chips, Snacks - Bär, Frukt, Nötter


Glöm inte att man ska äta 500g frukt och 500g grönt per dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0